2013. április 16., kedd

Ami eddig történt

2012-ben egyik gyermekem iskolája futó napot rendezett. Persze a megjelenés kötelező. Gyerekek futása 600 méter, végig kocogtam fiammal. Próbáltam nem mutatni, hogy nem is volt sok, valójában el tudtam volna ájulni, de a gyerek előtt apa ilyet nem mutat.
Meg is lett az eredménye, mert az 1000m-es családi futásra benevezett a család. - gyors kifogás keresés, de hiába...
Másik fiammal indultunk, volt taktikánk is, hogy megpróbálunk az élmezőny mögött haladni, majd a finisben rágyorsítunk és megmutatjuk ki az aszfalt királya.
Majdnem.
Állati ciki, hogy a fiad fut melletted, gyakorlatilag az összeesés határán vagy ő meg kérdezi:
- Apa, mikor gyorsítunk ? (soha fiam, inkább hívj mentőt)
A vég az lett, hogy az utolsó szakaszon sikerült némi gyorsulást elérni és a máig titok előttem, hogy miként számították ki (vagy el), de 3. helyre hoztak ki minket!
Itt elhatároztam, hogy majd jövőre tényleg jól fogunk futni!
Az idő telt, futni nem volt kedvem.
Az egyik outletben megtetszett egy Nike Vomero 5-ös cipő. Na most le bukok, hogyan vásárol a falusi sznob: a cipő tetszett, de a talpán nem Nike, hanem Nike+ felírat volt. Ha már + akkor biztosan jobb a többinél, vegyük meg ezt - azt még hozzá kell tennem, hogy harminc valahány ezerről volt leértékelve 23-ra.
Otthon kiderítettem, hogy a + jel annyit tesz, hogy egy szenzort lehet a talpába tenni, amivel aztán nagyon ki tudom majd elemezni a futásomat.
Mivel a lendület nagy volt -nem a futásban, csak a kütyükben- kinéztem egy pulzusmérős órát is a Sigma RC 14.11 típusút. Jó kis cucc. Leírása szerint kalibrálni kell 800 méteren!!! Mennyi???? 800 métert nem tudok lefutni.
Minden volt már, csak futás nem.
2012 karácsonyára megleptem magam egy kifutó szériás IPhone-al. Gyárilag benne volt egy Nike app, ami a cipőbe rakható szenzorral kapcsolódik össze. Biztató, találtam olcsón egy szenzort.
Közben okosodtam az Iphonos dolgokról és a Nike kiadta a szenzor nélküli GPS-es Nike+ alkalmazást - azaz szenzor kuka.

2013.
Komoly lett az elhatározásom, hogy most már futok, de az időjárás (?) nem engedte.
Március 9-én megtört a jég, időjárásilag is.
Iphone zsebbe, zene és app indul... 540 méter futás halál közeli állapot.
Közben a net-en több bloggot, írást, cikket elolvastam, letöltöttem.
El kezdődött a futásom.
Aki tud az tud, de saját szakállamra össze vissza, minden koncepció nélkül futkároztam időnként.

Az első sérülés
Április 9-i futásom után a sípcsontom , vagy környéke iszonyatosan fájt. A net-es diagnózis csonthártya gyulladás. Másnap 300 futás után a fájdalom miatt nem tudok futni.
Irány a net olvasás-olvasás-olvasás.
Kiderítettem nagy okosan, hogy a betonon futáshoz - illetve a futáshoz - normális cipő kell. Mert én mint a régi öregek a szuper Nike Vomero cipőmet dobozban tartottam és egy gagyi cipőben futkároztam, mondván a drága cipő majd késöbb...
A fájdalom pár nap alatt mérséklődött (nem csonthártya gyulladás), elő a jó cipővel induljon a futás.
Mennyivel más ebben a futás!!!!!

2013 április 15-én elkezdtem a nyolchetes 5K kezdő futás programot, amit itt LINK  találtam.
Túl az első napon, eddigi futkározásaim:

2 megjegyzés:

  1. Nekem egyszer egy nálamnál okosabb ember azt mondta hogy a sípcsontnál a fájdalom attól van mert tapad az izom,vagy erősödik vagy mit csinál,ez természetes(nek) kellene lennie
    Nem kell megijedni

    VálaszTörlés
  2. Először is köszönöm, hogy írtál. Április óta a cípő váltás megoldotta a fájdalmat. Én is úgy gondolom, hogy a netről szedett diagnosztika kétséges és a jó futócipő nagyon-nagyon fontos.

    VálaszTörlés