2013. július 31., szerda

Technikai támogatás - futó App

Mint a legtöbb informatikus magam is kütyü mániás vagyok. Szintén szakmai ártalom, hogy futásaimhoz elengedhetetlennek tartom, hogy utána számítógépen bogarászhassam az adatokat, képernyőn is megnézhessem merre futottam - nem mintha nagyon változatos lenne - , milyen gyor...ööö...lassan és mennyi km-t stb.
A futáshoz sok inspiráció is kell, amit szintén az informatikai támogatás kapcsán kapok. Szóval az Iphone-om lett az egyik legfőbb futótársam és a futó app-ok.
A Nike+ -al kezdtem, de kíváncsi voltam a többi progi tudására is. Hogy az adataim ne vesszenek el egyszerre két app-al futottam, az egyik a Nike+, a másik pedig a teszt alany.
Az általam kipróbált futó alkalmazások és szubjektív véleményem:

1., Nike+




Előnyök:
- ingyenes
- igényes megjelenés
- remek webes támogatás
- barátok funkció
- saját cél, inspiráció beállítása
- automatikus szünet funkció
- cipő km számláló
- szimpatikus női hang

Hátrányok:
- kézi adatbevitel/import és export lehetőség nincs (de van :) )
- csak egyfajta pulzusmérőt támogat, amit viszont a többi app nem fogad el
- a zene összeállítást néha hibásan kezeli
- fura magassági adatokat ad

2., Runtastic Pro




a free változat nagyon kevés funkcióval bír, csak a PRO-ról írok
Előnyök:
- több sportot támogat
- több általános pulzusmérő rendszert támogat
- sokrétű elemzési lehetőség
Hátrányok:
- teljes funkcionalitáshoz tagságot kell vásárolni (a program árán felül)
- a fizetett tagság mellett is további pénzes az edzésterv funkció
- nagyon "kemény" női hang

3.,iSmoothRun




Előnyök:
- hihetetlen funkció gazdagság
- nagyon igényes app
- rengeteg futó app webes felületének támogatása (Nike+ is!!!), ami azt jelenti, hogy a futásod adatait feltölti az általad választott futó appok webes felületeire, vagy/és elküldi email-en gpx formátumban
- teljes körű export/import funkcionalitás
- elég jó női hang
- cipő km számláló
- számos beépített (intervallum, kalória, távolság, tempó...), vagy egyedi edzésprogram
- metronom!!!!
- szellem futás - na ez tetszik! ha ugyanazon az útvonalon futsz és bekapcsolod ezt a funkciót, a korábbi futásodhoz mérheted magad, akár menet közben is közli veled, tegnapi önmagad beelőzött most, vagy lemaradt.

Hátrányok:
- fizetős, kb 5$ , szerintem megéri, vagy figyelni kell, mert néha egy-egy napon ingyenessé teszik.
- el lehet veszni a rengeteg beállítás között
- nincs saját webes felülete adatmatatáshoz

Egy kis video, hogy mennyi mindent tud (az azóta kijött újabb verziók még többet):



Több app-ot kipróbáltam, de ez a három volt számomra a meghatározó. Most az iSmoothRun progival futok. A futás adatait betölti a Nike+ -ba, ahol az adatokat tudom bogarászni és futó barátom is láthatja hol tartok. Szuper cucc!

Persze, hiába a kütyük és progik, futni azt továbbra is Neked kell!



4 megjegyzés:

  1. Én kettőt futtatok egyszerre,Nike-t,meg a Sport Trackert,az volt az első program még a Nokiás időmből,és megtartottam az IPhonra is.
    Ami érdekes hogy az mindig többet mér egy pár száz M-el mint a Nike,sőt volt már olyan futás hogy barátnőmmel együtt futottunk,egymás mellett végig,és 1OO M eltérés volt a két program között.
    Érdekes :)

    A szellem futás funkció tetszik.
    Majd figyelemmel tartom a programot

    Jó futást

    VálaszTörlés
  2. Jól nyomod,jól nyomod ebben a hónapban....
    hogy ment a 18K? Vagy tán félmaratonra készülsz? :)

    VálaszTörlés
  3. Szia! :)
    A 18k egy próba volt, a félmaratont tavaszra nagyon szeretném. Tegnap sokat vívódtam, hogy a hiányzó 3 km-el mi legyen, lelkileg bírtam volna, de éreztem, hogy ennyi most elég. Ma reggelre nagyon fájtak is a térdszalagjaim, főképp lépcsőn lefelé megyek úgy, mint aki besz..t.
    A tempón még sokat kell javulnom.
    Nálad a cipő hogy vált be?

    VálaszTörlés
  4. Én is észre veszem most magamon hogy az elmúlt 2 hónapban kevesebbet futottam,múlt héten mentem én is 18K-t,volt egy holland srác akivel futás közben elkezdtünk beszélgetni és együtt mentünk végig,Elég jó idő lett igy a vége,de másnap nekem is a vádliaim nagyon fájtak..
    Aztán tegnapelőtt csak 1OK-t mentem,de valami nagyon nehezen sikerült,mintha végig dombnak felfelé futottam volna.
    Most nem tudom mi van velem,lehet csak nem helyesen táplálkozok,vagy csak a 2 hónap kihagyás de most visszaesés van.
    Az én félmaratonom jövő hó 22-én lesz,még van időm,vagyis majd holnap kiderül,holnap akarok 18K-t futni...

    Cipő?Nincs rá panaszom,igaz ki kellene probálnom valami másik fajta jó futócipőt hogy össze tudjam hasonlitani,az előző 3 éveshez képest nagyon jó...
    Dehát ugye lehet van ennél jobb is,de nem panaszkodok.
    Nem bántam meg,szeretem

    És a tiéd?

    VálaszTörlés