2014. január 21., kedd

Év kezdés

A karácsony megtette a hatását, amit  a sokat fenyegetett mérlegem is megmutatott.
Munkahelyen is zűrös volt az év vége/évkezdés és a családi programok is elég kifogást teremtettek, hogy halogassam a futást. Már csak hab a tortán, hogy a fura januári idő miatt allergiás-asztmás tüneteim előjöttek, estére sípoló tüdő, nehéz légzés és végül a jóéjt puszit is egy Ventolin spray adta.
Decemberi Nike app frissítésben megjelent egy edző menüpont, ahol ki lehet választani az elérni kívánt célt (5km, 10km, fél/teljes maraton), azokat is 3 erőnléti szinten. Ugyan még egyetlen edzéstervet sem csináltam végig, na majd hátha ez összejön - kiválasztottam a fél maratont kezdő szinten (szeptember 14 nincs is olyan messze). Ami csalódást okozott, az az, hogy úgy képzeltem az app majd menet közben instruál, hogy gyorsabban meg lassabban, de ehelyett csak futás előtt leírja, hogy mi a feladat arra a napra.
Nagyon kiestem a formámból. Úgy egy és másfél kilométernél végem volt, mindenem fájt és hátamon cipelt futóördögök sem hagytak békén. Azután szép lassan elmúlik a fájdalom és csak futok.
Ezek a futódögök hátamon tanyáznak és egyfolytában győzködnek, hogy "fáradt vagy, állj meg", " Lassabban is futhatsz ám!" , "nem kell az a plusz kör, menj haza, majd holnap fuss többet" , szóval ilyeneket mondanak. Őket kell legyőzni. - Remélem elmeorvos nem olvas :)
Szóval program indul, kifogások és ördögök távozzatok, ideje futni végre.

5 megjegyzés:

  1. Szia! Csak bíztatni tudlak, hasonló helyzetbe kerültem, mint Te! Tavaly futottam (illetve kocogtam): 500 méter utáni meghalást követően pár hét, pár hónap alatt eljutottam a 7 km-es szintre. Persze azt is csak kovogva, kb egy óra alatt tudtam teljesíteni. Annyira megörültem magamnak, hogy rögtön el is hanyagoltam az egészet. Eredmény: két km kocogásnál már meghalok, pedig azt is 18 perc alatt tudom csak le. Elhatároztam, hogy "na most akkor ismét, idén máshogy lesz!"Szilveszteri fogadalmam első részét - leszokom a dohányzásról - eddig tartom. Persze jött az evéskényszer, de azt is kordában tartottam eddig. Egyértelmű: no dohányzás és sok futás, hiszen 90 kg vagyok (172 cm). Az ideális súly kb 68 kg lenne. Tehát akkor futás, futás, futás... Imádok kocogni, de szinte a nulláról kell kezdenem. Két hete nekifogtam: egy hétig csak gyalogoltom, majd a második héten már "belekocogtam" a sétába, ezen a héten pedig 2 km séta-3 km futás-2 km séta alapon elkezdtem az edzést. A hidegre való tekintettel éppen kifogásokat gyűjtök, miért is ne induljak el futni. Rátaláltam a blogodra, elolvastam és le a kalappal előtted! Hidd el, magadon kívül sikerült más is motiválnod egy kicsit, mert Neked hála most kikapcsolom a gépet, beöltözök és kicaklatok "sétafutni". HAJRÁ, ne add fel!

    VálaszTörlés
  2. Örülök, minden visszajelzést erőt ad és örülök ha másnak is segít a történetem!
    Írj néha, hogy hol tartsz!

    VálaszTörlés
  3. Szia! Ismét itt vagyok! Elkeserít, hogy nincsenek új bejegyzéseid, ugye azért nem adtad fel az edzéseket? Nekem sikerült tovább halogatnom, de a múlt héten neki álltam.... Egész jól megy, a runtastic után most áttértem az endomondora, aszerint ma is "megdöntöttem a csúcsomat", úgyhogy nagyon örülök! Egyébként jelenleg 3 km-es távokat kocogok kb 22 perces idővel, most növelem a távot majd 4 km-re. Kérlek kérlek ne hagyd abba a futást, kocogj kocogj és írd meg, hogy hogy haladsz!! (Tyhű: kérlek-kérlek, kocogj-kocogj, hogy-hogy... kicsit magyartalan vagyok, de "szóismételni" nem akartam nem akartam! - bocsi)

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Ilyen időjárás mellett nincs kifogás a futásra. Futok. Egy félmaratonra felkészítő edzéstervet próbálok végig futni ennek a tapasztalatait fogom leírni.
    Ha NikePlus-al futsz ott lehet futóbarát-ként bejelölni egymást és jó az 5, a 10 és fél/ teljes maratoni edzése is. Inspiráló, ha látod, hogy barátod hány km-nél tart az adott hónapban.
    A 22 perc/3km nagyon jó tempó! Ez nem kocogás, hanem FUTÁS!
    Szép időt és hajrá!

    VálaszTörlés
  5. Elég jól nyomod most ebben a hónapban :)

    VálaszTörlés