2013. december 30., hétfő

500km/év azaz ennyire futotta

Év végéhez értem és hiányzott még egy kevés, hogy meglegyen az 500 km-em. Az idő jó volt, hát futottam egy kört. Fiaim és párom jó fejek voltak a kapuban fogadtak "500" feliratú lufival :)


Visszatekintve ez az év ismerkedés volt a futással. Márciusban kezdtem idáig jutottam. A súlyom 86-87kg közé állt be anélkül, hogy étkezési szokásaimon változtattam volna, már ez nagy dolog. Volt siker és volt csüggedés, de mindig sikerült továbblépni.
A napokban fiamnak a Kis herceget olvastam. Szeretem ezt a könyvet, fiatalon épp úgy, mint most, mindig megfog, megérint egy-egy része az élethelyzetem szerint. Futásaim (és csüggedéseim) során a számokkal folyamatosan küzdöttem idő, tempó, km és eközben a lényeget elfelejtettem, hogy magamért a futás öröméért fussak, ne a számokkal hadakozzak. Hogy jön ide a Kis herceg? Hát így:
... a fölnőttek ugyanis szeretik a számokat. Ha egy új barátunkról beszélünk nekik, sosem a lényeges dolgok felől kérdezősködnek. Sosem azt kérdezik: "Milyen a hangja?" "Mik a kedves játékai?" "Szokott-e lepkét gyűjteni?" Ehelyett azt tudakolják: "Hány éves?" "Hány testvére van?" "Hány kiló?" "Mennyi jövedelme van a papájának?" És csak ezek után vélik úgy, hogy ismerik. Ha azt mondjuk a fölnőtteknek: "Láttam egy szép házat, rózsaszínű téglából épült, ablakában muskátli, tetején galambok..." - sehogy sem fogják tudni elképzelni ezt a házat. Azt kell mondani nekik: "Láttam egy százezer frankot érő házat." Erre aztán fölkiáltanak: "Ó, milyen szép!"

Fogadalom 2014-re nem lesz, futok annyit amennyit időm/kedvem engedi. Tervem, elképzelésem van: szeretnék elindulni egy félmaraton rendezvényen, de ne rohanjunk annyira előre, maradjunk még pár gondolat erejéig 2013-nál, mert tartozásom van!
Igen tartozok sok-sok köszönettel:
- az Úrnak az egészségemért, hogy futhattam,
- a családomnak, hogy így-úgy elviselték és támogatták a hóbortomat,
- Gábornak aki ösztönzött és többször átlendített a holtponton,
- mindenkinek aki olvasta soraimat, mert látom másokat is érdekel, érint ez a kis történet a futásomról.

Legyetek jók!

Szeretetben Teljes Boldog Új Esztendőt Kívánok Nektek!





1 megjegyzés:

  1. Boldog új évet neked is,és köszi a "megemlékezést" jól esett :)
    Én se fogadtam meg sok mindent csak hogy próbálok többet futni jövőre-éves szinten szeretnék 1200Km-t menni.
    Meg fejembe vettem hogy megpróbálkozok a maratonnal idén.

    Te se add fel a futást továbbra sem.

    Minden jót és üdv :)

    VálaszTörlés