2013. június 10., hétfő

Az első lefutott 15km

Hétvégén elindultam a szokásos pulzuskontroll-os futásomra. Induláskor gondoltam az első 1-2 km normál tempóban lefutom, majd utána jöhet a 138-140-es pulzus. Mivel nem éreztem magam különösebben fáradtnak, így a 2km-ből legyen 3, háromnál legyen 5, ötnél pedig gondoltam legyen 7, 7-nél pedig, hogy ameddig bírom. A vége az lett, hogy összejött a 15 kili 1 óra 26-os idővel és szinte végi 5:44-5:50 közötti tempóval. Szegény órám végigcsipogta a futást, hogy észnél legyek, mert a pulzusom kissé magas volt még ehhez a mutatványhoz, 165-170 között alakult, illetve az utolsó km-nél már 170 alá nem is ment.
Van értelme a pulzuskontroll-nak, vissza is állok a lassúra - viszont komoly inspirációt kaptam, hogy fussak-fussak-fussak....

7 megjegyzés:

  1. Grt.Láttam a nyomomban vagy :)
    Ez nem is olyan rossz idő,ilyen tempóból 2 órás félmaraton lehetne.Vagy még jobb is
    A legjobb félmaratonom 2h4min

    Más.:
    Végre megvettem az új cipőmet,Nike Lunar 4+,ma sikerült kipróbálnom,és rögtön a Nike App szerint futottam egy leggyorsabb 5K-t.
    Szerinted az hogy idáig 5.15-5.20-as km-eim voltak,most meg 5.04-et mentem (átlagban) az a cipő miatt is lenne,vagy csak most így jött ki?

    VálaszTörlés
  2. Most akkor gyorsan futsz magas pulzussal,vagy alacsonyabb pulzussal és lassabb tempóban?

    VálaszTörlés
  3. Mint távoli cél, bevillant a 21km, de azért messze vagyok még attól, hogy teljesítsem. Nagyon sokat kell még fejlődnöm, hogy a pulzusom lentebb menjen és ezt a távot/időt mondjuk 150-es pulzussal tudjam teljesíteni. Öööö szeptember 29-én Hírös félmaraton lesz :)
    A fejlődést, állóképesség javulást az alacsony pulzustartományban való futástól várom, de ki kell próbálnom néha, hogy hol tartok.
    A cipődhöz viszont gratula, írj róla, mert nagyon érdekel a tapasztalatod! Előtte milyen cipőd volt?

    VálaszTörlés
  4. Előtte egy Nike dart 6-os vagy 7-es volt
    http://www.google.hu/search?q=nike+dart+6&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=NbS1UcamAZKgiQeN8IGYDA&ved=0CCsQsAQ&biw=1280&bih=640
    Azzal csak annyi volt a bajom hogy egy fél számmal lehetett volna nagyobb.
    Ehhez meg szerintem egy pár futás kell hogy érezzem a különbséget,majd 1-2-3 hét után vissza veszem a régit egy futás erejéig had érezzem miben jobb? a mostani.
    Amit elbasztam hogy szürke/neon színűt vettem,már látom hogy a zöld részek szépen fognak kinézni rajta.
    Csúnya koszos lesz majd a fűző,a nyelve...na de ez erre van.

    Még szokni kell a cipőt,de úgy érzem hogy jobb/kényelmesebb lesz ez.
    Az én lábam flat feet,és kissé a lábam külső felén futok,most még csapkodtam össze-vissza a lábam :) szokni kell még
    Majd pár futás után írok beszámolót

    Ja,és ne légy kishitű,ha idén nem is de jövőre tuti menne a félmaraton,én Pesten futottam le,jó buli ám mikor van ott még rajta kívül több mint 9e ember,libabőr van a rajtnál/célnál :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Hogy vált be az új cipő? Nagyon érdekelne, mert írtad, hogy Te is enyhén kifelé dőlő lábú vagy, ez a cipő pedig enyhe támaszú.
      Méretben pont passzost, vagy nagyobbat vettél?

      Törlés
  5. Ez eur méretben 1 számmal nagyobb (többinél USA,UK meg csak fél számmal),az előző 27.5 cm volt,ez 28 cm.De nem veszem észre,kell ennyi kényelmes.
    Boltban azt mondták nekem ne a méretet nézzem hanem olyat vegyek ami kényelmes.A kisebb méretű nyomta a lábfejemet

    Pár futás után majd vissza akarom venni a régit hogy akkor érezzem mi a különbség,meg sokat még nem mentem ebben,de kezd hozzá szokni a lábam és azt mondom hogy jó lesz ez.
    Az első pár futásnál nagyon hangosan mentem,csapkodtam a lábam a földhöz,de már kezdek gördülni :)

    Kicsit széles is a lábfejem és ha szorosra kötöm a cipőt akkor megfájdul benne oldalt a lábam,igy lazábbra kell hagyni (mondjuk ugyanez volt az előző cipőm titka is)
    De futás közben nem fáj a lábam,nem fárad el a cipőben,kényelmes,jól szellőzik,tudom ajánlani neked.
    Kb 2-3 hét múlva majd vissza veszem a régit 1 futásra,akkor tuti észre veszem ha van különbség,majd akkor irok egy összehasonlitást

    Minden ok veled?Nem mentél mostanában futni, (Nike app szerint) Minden ok vagy csak most nagy a meleg?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi az infót!
      A futás már nagyon hiányzik... még egy hétig biztosan nem lesz lehetőségem futni, utána szaporítom a km-eket.

      Törlés