2013. május 17., péntek

Lassan járj (fuss) tovább érsz!

Megmutattam futásaim eredményét ultra maraton (és még sok futóverseny) győztesnek. Ránézett a távokra, amelyek az ő esetében bemelegítésre is kevés lenne, illetve a tempóra és pulzus értékekre, majd ennyit mondott:
- Jó úton haladsz...- na itt kihúztam magam - ,hogy abba hagyd a futás.
Döbbenet! Mi? Én nem!
Elmondta, amit a net-en már többször is olvastam, hogy pulzus kontroll-os edzést kell végezni. Türelmetlenül nem lehet eredményt elérni, csak kudarcot szerezni. A futáshoz, helyesebben a sérülés mentes fejlődéshez igen is sok türelem kell. Tanácsa az volt, hogy egy szűk - esetemben 132-138 - pulzus tartományba próbáljak futni és meglátom, hogy új távolságok nyílnak meg előttem, jelentős fáradság nélkül.
Hittem is meg nem is, hogy ez nálam beválhat, de tisztelem őt annyira, hogy este a futáshoz készülődve beállítottam az órámat a fenti tartományba.
Iszonyat küzdelem volt 140 alatti pulzussal "futni". A futóórám egyfolytában csipogott, hogy lassabban fussak. Rám sötétedett mire hazaértem. 1óra 2 percet futottam, 7.35 km hosszan és nem szakadt rólam a víz, tudtam beszélni, nem voltam kimerült! (na a sebességet ne nézd!)
Reggel rögtön megkerestem a
tanácsot adó ismerősöm, mutattam az eredményemet. Szerinte ezzel a módszerrel szép lassan fogok gyorsulni, gond nélküli 5 perc/km tempóig akár félmaratoni táv is felkerülhet a hosszútávú céljaim közé. Ezután már, ha a bűvös 5 alatti tempót szeretnék, már más edzések kellenek, de az nagyon-nagyon messze van. Addig is szépen lassan....

És hogy a nagy örömködés közben el ne felejtsem egy gondolat a Nike+ APP-ról: jó érzés, hogy a számok és diagramok között a Friends pont alatt nem nulla áll!


1 megjegyzés:

  1. Az a baj hogy én azt az "ajtóstól a házba" stílusú edzést folytattam,tudtam hogy ha én is lassan indulnék,úgy ahogy te,lehet hosszú távon többre mennék,meg ha hallgatnék az okosakra,és nem csak a magam feje után,meg amit én jónak találok.
    Csak én "nehogy már sétáljak,meg lassan fussak,keveset" :)

    Valamikor régen 24 éves korom körül futógépen tudtam 4min/km-t menni,most az elmúlt két hónapban gyorsultam és most van átlagban 5.20 min/km.Aminek már örülök meg nem hiszem hogy sokkal gyorsabb tudok lenni-pedig biztos tudtam volna ha hallgatok valaki okosabbra :)

    Örülök ha tudok segíteni a programon keresztül,bár veled együtt nekem már van 4 barátom,de akit életben is ismerek személyesen,meg beszélgetünk az csak a párom,a többi csak "látásból ismerős"

    VálaszTörlés